UNDERDOSE - TILT
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Bielorusko síce nepatrí medzi európske metalové veľmoci, asi aj preto, že tam z hľadiska „západu“ líšky dávajú dobrú noc a krajina tak trochu nedobrovoľne žije v akejsi izolácii, ale tvrdo hrabnúť do strún vedia aj tam. Ak ostaneme len pri death metale, o nejakých tamojších spolkoch ste sa mohli dozvedieť už v časoch, keď tieto kraje skúmali KRABATHOR, a z tých novších tu pred časom dosť úspešne defilovali brutálni EXTERMINATION DISMEMBERMENT .
POSTHUMOUS BLASPHEMER z hlavného mesta Minsk nie sú žiadni nováčikovia, vznikli v roku 2001 a odvtedy posmrtne narúhali päť dlhohrajúcich albumov, EP a tri splity s prevažne ruskými kolegami. Z predošlej tvorby som počul minulý album „Fracture The Worship“, zanechal dojem zhruba ako „solídna práca, v Bielorusku iste špička, ale na druhej strane nič, čo by zanechalo trvalejšiu spomienku“. (S nejakou trvalejšou spomienkou je to s pribúdajúcimi kapelami čím ďalej tým biednejšie, takže nie zlý výsledok.)
Novinka „Exhumation Of Sacred Impunity“ je vonku od začiatku februára a postarala sa o ňu moskovská kafiléria Coyote Records. Na obale je sympatický ohnitý gore/zombie výjav, ktorý v spojení s názvom albumu vzbudzuje podozrenie, že ide o ľahkú inšpiráciu posmrtným súdom istého pápeža v 9. storočí. Vyzerá to dobre prinajmenšom v porovnaní so sériovo chrlenými BDM „opravárskymi“ výjavmi, v ktorých hlavnú úlohu hrajú ženy. Namaľované zručne, má to atmosféru, dokonca aj hlavu a pätu – samozrejme v mantineloch strašidelných fantázií.
Máme tu ešte hudbu, osem skladieb za nejakých 37 minút + drobné. Album sa začína zaujímavou tvrdou inštrumentálkou „Rivers Of Poisoned Faith“, náladovou kompozíciou, kde výraznú rolu hrá veľa zľahka mrazivých harmónií. Vážne ladená melodická záležitosť, navodzujúca tú správnu atmosféru. V žánri, ktorý si na inštrumentálne kusy zas až tak nepotrpí, príjemné oživenie.
S „Ash For Utopia“ sa to celé začne naozaj. Kto nevie, čo by mal očakávať, môže sa pripraviť na živý, pomerne technicky ladený klepačkový death metal na pomedzí klasických deväťdesiatkových záležitostí a súčasnejšieho brutálneho death metalu. Počuť tu odlesk klasikov ako CANNIBAL CORPSE, DEATH, MORBID ANGEL, MONSTROSITY alebo SINISTER, spracovaný s takým akýmsi európskym, možno až slovanským temperamentom a cítením pre extrémny metal. Spomínam to tu preto, že nejedna pasáž mi pripomenula aj starý DEMENTOR, prípadne ERYTROSY na „Delights“. V takomto duchu sú tu aj hlboké, často ťahavé growlujúce vokály.
K modernejšiemu brutálnemu death metalu majú Bielorusi rovnako blízko. Gitarové vrstvy, trilky a tempá bicích na viacerých miestach vyznievajú ako tak trochu viac na uzde držaní ORIGIN, mnoho melodických polôh a hojnosť sólovania zase POSTHUMOUS BLASPHEMER stavia do spoločného žánrového prúdu s ARCHSPIRE, BENEATH alebo aj SPAWN OF POSSESSION. (Pozor, PB nie sú „konzervatoristi“, len normálne brutálne metly, ktoré proste baví „šperkovanie“.) V podstate ide o kvalitný sofistikovanejší deathmetalový výprask s jasnými inšpiračnými zdrojmi a príjemným čitateľným zvukom, ktorý bieloruskú scénu reprezentuje naozaj dôstojne.
Technickejšie orientovaný a zaujímavý ostrý brutálny death metal vedia aj v Bielorusku.
7,5 / 10
Zubov
- vokály
Fiendharon
- gitary
Alex
- basgitara
Dan
- bicie
1. Rivers Of Poisoned Faith
2. Ash For Utopia
3. Drowning In Brutality
4. Symbol Of Despair
5. Mind Mutilation Substance
6. Bloody Hatchet Of Forgiveness
7. From Faith To Sadism
8. Second Coming Instincts
Exhumation Of Sacred Impunity (2014)
Fracture The Worship (2008)
Russian Basement (2006)
Crucified Humiliation (2005)
Damned Epiphany (EP) (2005)
Posthumous Blasphemer/Mutant Factor/Anal Nosorog/Prichudliviy Zarodish (SP) (2005)
Barbarity/Katalepsy/Smersh/Posthumous Blasphemer (SP) (2004)
Putrespermfaction Versus Fertiholyzation (2004)
Avantground Undergrind (2003)
Vydáno: 2014
Vydavatel: Coyote Records
Stopáž: 37:17
-bez slovního hodnocení-
Slovenský Seattle nie je Prešov, ale Nitra. Toto je naozaj špičková domáca nahrávka a ak aj neexistuje škatuľka ako dark progressive grunge, tak album TILT ju práve vytvoril.
Jednočlenný projekt Kanaďana Jocelyna Galipeaua už dlouho vzývá raně osmdesátkový heavy metal a v současné vlně zájmu o kovové retro může být jeho nové album zajímavým tipem, pokud ovšem snesete, že umělcův pěvecký výkon dokáže občas mírně zatahat za uši.
Pro mě zásadní objev na slovenské scéně a to nejen v neotřelých nápadech, ale i v přístupu k tvorbě v rámci black a death metalu. Korunováno skvostným zvukem ze studia Pulp. A ano, máme v tu zpoždění v tom objevování. Asi rok.
Má to niekoľko dobrých nápadov, ale celkovo mi tu chýba akákoľvek ambícia. Je to celé uponáhľané, miestami aj dosť blbučké, herci žiadna sláva - skrátka taká spotrebná hororová jednohubka. Za návštevu kina to nestojí. 5/10, možno 6/10.
Naprosto unikátní slovenský projekt tematizující aktuální společenská i politická témata. Hudebně založený na žánrové hravosti kombinující alternativní rock, mathrock, jazzové elementy i postpunk.
Kytarista HIPPOTRAKTOR Sander Rom se svou druhou skupinou prezentuje zvláštní rockovou alternativu s nervózní atmosférou a funky prvky. I tvrdší a melodické polohy se objeví. Možná jen pro omezený okruh posluchačů, neboť to smrdí inspirací Mike Patonem.
Mexická odpověď na AMARANTHE. Je to trochu ostřejší, v základu více do deathu, téměř bez čistého mužského zpěvu a méně chytlavých melodií, ve kterých má zase navrch Mörckova parta. Ale je to dobré.